Original title:
Podnikatelský plán online platformy propojující ekonomické komerční subjekty na českém trhu
Translated title:
The Business Plan to Set Up an Online Platform Connecting Economic Commercial Entities on the Czech market
Authors:
Řehoř, Pavel ; Smolíková, Lenka (referee) ; Bumberová, Veronika (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Obsahem diplomové práce je zpracování reálného podnikatelského plánu, který se zabývá vytvořením digitálního prostoru pro profesní seberealizaci zákaznických segmentů. Teoretická část popisuje vymezení a ověření prvotní myšlenky plánu pomocí podnikatelského nástroje Lean Canvas a kvalitativním průzkumem mezi prvotními zákazníky, tak i dalších analytických metod pro identifikaci klíčových faktorů z obecného, tržního prostředí a interních zdrojů. Analytická část obsahuje aplikaci a výsledky vybraných analyticko-výzkumných metod včetně zhodnocení pro následný výběr vhodné strategie vstupu na trh. Návrhová část obsahuje finální podnikovou a tržní strategii a obchodní model, který je následně rozpracován do dílčích částí podnikatelského plánu.
The content of the master’s thesis is the elaboration of a real business plan, which deals with the creation of a digital space for the professional self-realization of customer segments. The theoretical part describes the specification and verification of the initial idea of the plan using the Lean Canvas tool, qualitative research among the first customers and other analytical methods to define key factors from the general and market environment and internal sources. The analytical part focuses on the application and results of selected analytical-research methods, including evaluation for the subsequent selection of a suitable market entry strategy. The proposition part contains the final business and market strategy and business model, which is developed into individual parts of the business plan.
Keywords:
business plan; Lean Canvas; marketing research; online business platform; online services; Professional social network; Lean Canvas; marketingový průzkum; online business platforma; online služby; podnikatelský plán; Profesní sociální síť
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/197491