Original title:
Renderování vegetace
Translated title:
Vegetation Rendering
Authors:
Kliš, Michal ; Matýšek, Michal (referee) ; Starka, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce je návrh a implementace algoritmů pro zjednodušení složitých polygonálních modelů vegetace tak, aby bylo možné zobrazit tyto modely ve velkém množství bez přílišné ztráty jejich vizuálního vzhledu. Práce se konkrétně zabývá jak modelováním již minimalistických modelů rostlin, tak algoritmy pro jejich finální zjednodušení. Mezi tyto algoritmy konkrétně patří metoda převodu polygonálního modelu na objemovou mapu a převod modelu na pláty. Kromě zjednodušení modelů se práce také zabývá jejich zobrazením v reálném čase a jejich osvětlením.
The aim of this work is the design and implementation of algorithms to simplify complex polygonal models of vegetation so that it is possible to display these models in large numbers, without excessive loss of their visual appearance. The work specifically deals with both the modeling of already minimalist plant models and algorithms for their final simplification. Specifically, these algorithms include the method of converting a polygonal model to a volume map and converting the model to plates. In addition to simplifying the models, the work also deals with their display in real time and lighting.
Keywords:
approximation; Computer graphics; modeling; plating; rendering; vegetation; volume map; voxelization; aproximace; modelování.; objemová mapa; plátování; Počítačová grafika; vegetace; voxelizace; vykreslování
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/198941