Original title:
Marketingová komunikace
Translated title:
Marketing Communication
Authors:
Zamazalová, Adéla ; Kalandra, Leoš (referee) ; Schüller, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací zkoumané společnosti EMOS spol. s r.o. Práce je rozdělena na několik částí. V první části jsou zpracována teoretická východiska potřebná k objasnění dané problematiky, která jsou podkladem pro následující analytickou část. V druhé části práce je společnost představena a dochází ke zpracování marketingového mixu, jehož součástí je komunikační mix. Dále je zpracována analýza marketingového prostředí a dochází k dotazníkovému šetření. V poslední části práce jsou na základě analytické části doporučeny návrhy ke zlepšení nástrojů komunikačního mixu společnosti.
This diploma theses deals with marketing communicatin of company EMOS spol. s r.o. The theses is divided into several parts. First part consists of theoretical background needed as basic for the following analytical part. Second part deals with presentation of the company and with marketing mix as a part of communication mix. Third part of the theses deals with elaboration of the marketing environment and with questionnaire survey. Based on the analytical parts the last part provides the company with some recommendations for future improvement of the company´s communication mix.
Keywords:
communication mix; marketing mix; marketing research; promotion; survey; SWOT; dotazník; komunikační mix; marketingový mix; marketingový průzkum; reklama; SWOT
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/192046