Original title: Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji
Translated title: Market Analysis and Competition on the Soft Drinks Market
Authors: Zháňalová, Lucie ; JUDr. Michal Petr, Ph.D., ředitel Sekce legislativy a mezinárodních záležitostí, ÚOHS (referee) ; Sládková, Jitka (advisor)
Document type: Master’s theses
Year: 2009
Language: cze
Publisher: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: Analyse of business sector; analyses of common environment; competition on the market; competitive strategy; cost leadership; data collection; differentiation; distribution channels; evaluation of data; focus; geographic market; market analyses; market definition; market trends; portfolio based on market growth and market share; product market; SWOT analyses; trend of demand.; analýza obecného okolí; Analýza oborového okolí; analýza trhu; diferenciace; distribuční cesty; geografický trh; konkurence na trhu; konkurenční strategie; matice růstu a podílu; prvenství v celkových nákladech; sběr dat; soustředění pozornosti; SWOT analýza; vyhodnocení dat; vymezení trhu; výrobkový trh; vývoj poptávky.; vývoj trhu

Institution: Brno University of Technology (web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record: http://hdl.handle.net/11012/9364

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-558093


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Brno University of Technology
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2024-04-02, last modified 2024-04-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share