Název:
3D browser fotografií
Překlad názvu:
3D Photo Browser
Autoři:
Horváth, Zsolt ; Polok, Lukáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Dnešní prohlížeče fotek již nejsou jen obyčejnými prohlížeči. Pravidelně se objevují inovace jako například sdílení fotek na internetu, sociálních sítích nebo jejich zobrazení v 3D. Naším cílem bylo vyzkoušet nové, ještě neexistující, 3D zobrazení. Porovnat ho s již existujícími a testovat jeho výhody i nevýhody. Byla vytvořena aplikace s podporou čtyř zobrazení, dvou již existujících a dvou zcela nových, s použitím OpenSceneGraph v jazyce C++. Nová řešení jsou založena na principu attraktory, tedy magnetů, které k sobě přitahují fotky podle zadaných parametrů. Aplikaci vyzkoušelo osm lidí. Každý dostal své úkoly, které musel splnit, a dotazník, který vyplnil. Z těchto úloh byly vyvozeny informace o použitelnosti, intuitivnosti a efektivitě. Výsledky ukazovaly, že existující řešení byla efektivnější, tato efektivita ale klesala s rostoucím počtem fotek. Při malém množství byla existující řešení dvakrát efektivnější.
Today's photo browsers are no longer only browsers. Everyday are invented new innovations such as sharing photos on the Internet, on social networks or 3D vizualization. Our aim was to test a new 3D views which does not yet exists, to compare with the existing and test good and bad sides of designed solutions. Application was created with the support of the four views, two existing and two new, using the OpenSceneGraph in C++. The solution is based on the principle of attraktors, magnets, that attracts each photo according to specified parameters. Application tried eight people. Everyone got their tasks, which had to do and after that complete the questionnaire. These tasks have been derived information on usability, intuitive and efficiency. The result showed that the existing solution are more efficient, but efficiency decreased with more the number of photos. The existing solutions were twice more efficient with smaller number of photos.
Klíčová slova:
3D browser; 3D fotky; atraktory; knihovna; kolekce; OpenGL; OpenSceneGraph; vizualizace; 3D browser; 3D photos; attractors; collections; library; OpenGL; OpenSceneGraph; vizualization
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/56023