Original title:
Implementace algoritmu Seamless Patches for GPU-Based Terrain Rendering
Translated title:
Seamless Patches for GPU-Based Terrain Rendering Algorithm Implementation
Authors:
Jozefov, David ; Polok, Lukáš (referee) ; Bartoň, Radek (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá vykreslováním terénu s využitím moderního algoritmu pro adaptivní úroveň detailů. Popisuje dvě v současnosti nejpoužívanější grafická aplikační rozhraní a jejich high-level nadstavby a shrnuje princip a vlastnosti několika používaných level-of-detail algoritmů pro zobrazování terénu. Podrobněji pak popisuje implementaci algoritmu Seamless patches for GPU-based terrain rendering.
This master's thesis deals with terrain rendering using a modern algorithm for adaptive level of detail. It describes two currently most used graphical application interfaces and high-level libraries that use them and summarizes principles and features of several level-of-detail algorithms for terrain rendering. In more detail it then describes the implementation of Seamless patches for GPU-based terrain rendering algorithm.
Keywords:
3D computer graphics; DirectX; LOD; Seamless patches; terrain rendering; XNA; 3D počítačová grafika; DirectX; LOD; Seamless patches; XNA; zobrazování terénu
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/187611