Original title:
Analýza vlivu pevných překážek v blízkosti pozemní komunikace na průběh dopravní nehody
Translated title:
Analysis of the Impact of Fixed Obstacles near Roads on the Course of Traffic Accidents
Authors:
Hejsková, Veronika ; Semela, Marek (referee) ; Panáček, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce s názvem Analýza vlivu pevných překážek v blízkosti pozemní komunikace na průběh dopravní nehody se zabývá rozdělením pevných překážek v blízkosti pozemních komunikací, stručnou teorií silničních nehod, možnými následky a udává statistiky dopravních nehod s pevnou překážkou. Cílem je provést analýzy reálných dopravních nehod s pevnou překážkou se závažnými následky na zdraví, životě a majetku a za pomoci simulačního počítačového programu totožné nehody opět analyzovat, ale už za podmínky, pokud by byla pevná překážka odstraněna. Nakonec jsou porovnány následky nehod, vyhodnoceny analýzy a posouzena navrhovaná opatření pro eliminaci následků.
This thesis named Analysis of the impact of fixed obstacles near roads on the course of traffic accidents deals with the diversification of fixed obstacles near the roads, brief theory of road accidents, possible consequences and shows statistics of road accidents with a fixed obstacle. The aim is to perform analysis of real traffic accidents with a fixed obstacle with serious consequences for health, life and property and with the help of a computer simulation software to analyze the same accident again, but for the condition if the fixed obstacle was removed. Finally, the consequences of accidents are compared, the analysis are evaluated and the proposed measures to eliminate the consequences are assessed.
Keywords:
analysis; consequences; fixed obstacles; Traffic accident; vehicle; analýza; Dopravní nehoda; následky; pevná překážka; vozidlo
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/33549