Original title:
Event Marketing – Efektivní využití zážitků a emocí v marketingovém komunikačním mixu firmy
Translated title:
Event Marketing – Effectivness of Adventure and Emotions in Company Marketing Mix
Authors:
Kafková, Lada ; Coufalová, Pavlína (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá tématem event marketingu a jeho efektivního využití v marketingovém komunikačním mixu firmy. Specifikuje jednotlivé druhy eventů, proces plánování a tvorbu event marketingové strategie. V analytické části se zabývá popisem současného stavu fungování event marketingu v obchodní firmě. Ve vlastním návrhu řešení je navržena optimální event marketingová strategie v obchodní firmě s cílem upoutat pozornost pomocí nevšedních zážitků, prohloubení stávajících obchodních vztahů a navázání nových obchodních vztahů.
This thesis deals with the topic of event marketing and its effective utilization in the marketing communication mix of a company. It specifies the different types of events, the planning process and creation of an event marketing strategy. In the analytical part the current state of operation of event marketing in a business company is described. Optimal event marketing strategy in a business company is proposed within the solution suggestion focusing on attracting attention with the help of unusual experiences, strengthening existing business relations and establishing new business relationships.
Keywords:
aim; conference; emotion; evaluation; event; Event marketing; realization; scheduling; seminar; strategy; cíl; emoce; hodnocení; konference; plánování; Pořádání akcí; realizace; seminář; strategie; událost
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/17749