guest ::
login
Digital Repository
Search
Submit
Help
About
Home
>
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
> Zobrazování voxelových scén pomocí ray tracingu v reálném čase
Information
Files
Original title:
Zobrazování voxelových scén pomocí ray tracingu v reálném čase
Translated title:
Rendering of Voxel-Based Scenes Using Real-Time Ray Tracing
Authors:
Menšík, Jakub
;
Milet, Tomáš
(referee) ;
Matýšek, Michal
(advisor)
Document type:
Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze
Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract:
[cze]
[eng]
Cílem této práce bylo vytvořit program k vizualizaci voxelových scén v reálném čase s využitím ray tracingu. Součástí bylo studium různých metod takového vykreslování se zaměřením na stíny. K řešení bylo využito enginu Unity a experimentálních balíčků Unity Jobs a Burst. Práce představuje různé ray tracing průchody a metodu SVGF, která slouží především k filtrování vzniklého šumu se zachováním hran. Podařilo se vytvořit program, který vykresluje tvrdé stíny, měkké stíny a ambient occlusion rychlostí přibližně padesát snímků za sekundu.
The aim of this work was to create a program to visualize voxel scenes in real time using ray tracing. It included the study of various methods of such a rendering with a focus on shadows. The solution was created using Unity engine and experimental packages Unity Jobs and Burst. The thesis presents multiple ray tracing passes and SVGF technique, that is used to turn a noisy input into full edge-preserving image. The final program is able to render hard shadows, soft shadows, and ambient occlusion at speed of fifty frames per second.
Keywords:
ambient occlusion
;
Burt
;
DirectX 12
;
filtering
;
global illumination.
;
hard shadows
;
noise
;
parallelism
;
path tracing
;
procedurl generation
;
ray tracing
;
real-time ray tracing
;
real-time rendering
;
reprojection
;
shading
;
shadows
;
soft shadows
;
SVGF
;
Unity
;
Unity Jobs
;
variance
;
volumetric terrain
;
voxel
;
ambient occlusion
;
Burst
;
DirectX 12
;
filtrování
;
globální osvětlení.
;
měkké stíny
;
ostré stíny
;
paralelismus
;
procedurální generování
;
reprojekce
;
sledování cest
;
sledování paprsku
;
sledování paprsku v reálném čase
;
stínování
;
stíny
;
SVGF
;
Unity
;
Unity Jobs
;
variance
;
volumetrický terén
;
voxel
;
vykreslování v reálném čase
;
šum
Institution:
Brno University of Technology (
web
)
Document availability information:
Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record:
http://hdl.handle.net/11012/200203
Permalink:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-555227
The record appears in these collections:
Universities and colleges
>
Public universities
>
Brno University of Technology
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
Record created 2024-04-02, last modified 2024-04-03
Similar records
No fulltext
Export as
DC
,
NUŠL
,
RIS
Share