Název:
Využití fotonického snímače pro analýzu železniční dopravy
Překlad názvu:
Use of Photonic Sensor for Analysis of Railway Traffic
Autoři:
Žilka, Jiří ; Žmolíková, Kateřina (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této práce bylo seznámit se s fotonickými senzory a charakteristikami jejich výstupních signálů. Na základě experimentálně naměřených dat a teoretické analýzy provozních situaci navrhnout postup pro detekci počtu projetých náprav železničních vozidel daným bodem tratě pomocí dat z fotonického systému. Navržené varianty zpracování implementovat ve vhodném programovacím jazyce a ověřit algoritmy na dostupných vzorcích. Získané výsledky zpracování signálů vyhodnotit, ideálně pomocí nezávislého měření nebo nezávislým způsobem zpracování. Vyhodnocení mělo zahrnovat primárně validitu výsledků, ale také výpočetní náročnost a komplexitu zpracování. Na závěr porovnat metody mezi sebou a doporučit další postup vývoje. Přidanou hodnotou práce je prozkoumání možnosti určení směru a rychlosti projíždění, případně dalších informací jako jsou nerovnoměrné rozložení nákladu a hmotnost vozů.
The aim of this work was to get acquainted with photonic sensors and characteristics of their output signals. On the basis of experimentally measured data and theoretical analysis of operational situations, to propose a procedure for detecting the number of axles of railway vehicles passed by a given track point using data from a photonic system. Implement the proposed processing variants in a suitable programming language and verify the algorithms on the available samples. Evaluate the obtained signal processing results, ideally by independent measurement or independent processing. The evaluation should include primarily the validity of the results, but also the computational complexity and complexity of the processing. Finally, compare the methods and recommend further development. The added value of the work is to explore the possibility of determining the direction and speed of travel, or other information such as uneven distribution of cargo and weight of cars.
Klíčová slova:
Braggova mřížka (FBG); detekce vlaků; fotonický senzor; kolový detektor; počítání náprav; axle counting; Fiber Bragg Grating (FBG); photonic sensor; train detection; wheel detector
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/198945