Original title:
Použití OpenGL z jazyka Java
Translated title:
Use of OpenGL from Java
Authors:
Židek, Michal ; Letko, Zdeněk (referee) ; Navrátil, Jan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá problematikou použitelnosti jazyka Java v aplikacích využívajících grafickou knihovnu OpenGL. Poskytuje základní informace o samotné knihovně OpenGL a o nejběžněji používaných způsobech jejího propojení s jazykem Java. Cílem je také porovnat výkon Javy při vykreslovaní 3D scén s jazykem C++. K tomuto účelu byli vytvořeny dva testovací programy, jeden v Javě a jeden v C++. Oba programy byli podrobeny sadě testú, které změřili výkon implementací při vykreslování stejné scény.
This thesis deals with the usability of Java in applications that use OpenGL graphics library. It provides basic information about the OpenGL library itself, and most commonly used methods to bind it with the Java language. It also aims to compare the performance of Java with C++ in applications that render 3D scenes. Two test programs were developed for this purpose, one in Java and one in C++. Both programs were tested in a set of tests, to measure the performance of both implementations while rendering the same scene.
Keywords:
3D rendering; Java; Java Native Interface; JOGL; OpenGL; 3D zobrazování; Java; Java Native Interface; JOGL; OpenGL
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55067