Original title:
Systém pro automatizaci marketingových kampaní
Translated title:
System for Marketing Campaigns Automation
Authors:
Kunickij, Tomáš ; Bartík, Vladimír (referee) ; Burget, Radek (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá vývojem webové aplikace, která má za cíl umožnit PPC specialistům automatizovat a urychlit jejich práci. Aplikace umožní těmto marketérům ovládat na míru předem napsané skripty v Pythonu, které za ně vykonají určitou část práce. Jedná se o webovou aplikaci postavenou pomocí Pythonu a frameworku zvaný Django. Důležitou roli hraje také Celery pro možnost asynchronního zpracování všech skriptů. Systém umožní uživateli, který spravuje PPC účet spouštět a plánovat dodané skripty a tím zefektivní svoji práci.
This thesis deals with the development of a web application that aims to enable PPC specialists to automate and make their work more efficient. The application will allow these marketers to control tailored pre-written Python scripts to do some of the work for them. The web application is built by Python and a framework called Django. Moreover, Celery also is important here as it enables the scripts to run asynchronously. The system will allow the user who manages the PPC account to run and schedule the scripts and thus make their work more efficient.
Keywords:
API; automation; celery; django; Facebook; Google Ads; online marketing; PPC; python; Seznam Sklik; web aplication; API; automatizace; celery; django; Facebook; Google Ads; online marketing; PPC; python; Seznam Sklik; webová aplikace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/191444