Original title:
Zobrazení stínů skrze průsvitné materiály
Translated title:
Shadow Rendering through Translucent Materials
Authors:
Mátl, Roman ; Havel, Jiří (referee) ; Navrátil, Jan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá výpočtem stínů skrze průsvitné materiály pomocí metody zvané Barevné stochastické stínové mapy a její praktickou implementací v knihovnách OpenGL. Na začátku této práce je představena metoda Stínových map. V další části jsou zkráceně popsány vybrané způsoby řešení zobrazování průhledných objektů ve scéně. Následuje detailnější vysvětlení metody Barevných stochastických stínových map. V poslední části je popsána implementace demonstrační aplikace v jazyce C++, zhodnocení dosažených výsledků a návrh možností pokračování projektu.
This paper describes the calculation of shadows through translucent materials using a method called Colored Stochastic Shadow Maps and its practical implementation in OpenGL libraries. At the beginning of this work a Shadow mapping method is introduced. The next section shortly describes selected ways of dealing with rendering of transparent objects in the scene. This is followed by detailed explanation of the method Colored Stochastic Shadow Maps. The last section describes the implementation of demonstration application in C++ language, evalution of the results and proposal of options to continue the project.
Keywords:
CSSM; OpenGL; shading; shadow maps; CSSM; OpenGL; stínování; stínové mapy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/54989