Original title:
Marketingový výzkum
Translated title:
Marketing research
Authors:
Skopalová, Michaela ; Soušek, Miloslav (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této diplomové práce je analýza čínského trhu v sektoru otopných těles se záměrem zhodnotit možnost vstupu českého podniku na tento obtížný trh. Na začátku práce jsou shrnuta základní teoretická východiska, která tvoří podklad marketingové analýzy. V praktické části je nejprve zhodnoceno postavení podniku na českém trhu a též byla vyhotovena interní analýza podniku. Poté následuje zahraniční marketingová analýza, ve které jsou hodnoceny jednotlivé proměnné, které mohou ovlivnit případné úspěšné působení podniku na čínském trhu. V této sekci jsou též popsány základní podmínky pro podnikání na tomto trhu. Na základě poznatků z analýzy jsou formulovány výstupy, které tvoří doporuční podniku ohledně otázky zda se na čínském trhu etablovat či ne.
This thesis presents analyse of chinese market in segment of heating body with object evaluate possibility to enter on this difficult market from czech company. At beginning of thesis are drawing up basic theoretic data which constituting base of market research. In the first the practical part appreciates position of company on the czech market and also inside analyse was made out. Individual variables, which could influence successfully activity on chinese market are revaluation in the part of foreign´s marketing research . Basic articles for business on chinese market are set out in this partition. The pieces of knowledge which create recommendation for company from the question if the company have establist or not, formulated on the basic of finding marketing research.
Keywords:
desk research; field research; marketing research; matrix Barksdale and Harris; matrix General Electric; primary information; secondary information; SWOT analyse; marketingový výzkum; matice Barksdale a Harris; matice General Electric; primární informace; sekundární informace; SWOT analýza; terénní výzkum; výzkum od stolu
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/25551