Original title:
Město roborů 2 (videohra)
Translated title:
The City of Robors (A Video Game)
Authors:
Kohlová, Zdeňka ; Dvorský, Jakub (referee) ; Kögler, Žaneta (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce s názvem Město robotů 2 (videohra) se zabývá, čím vším si musí indie vývojář projít, pokud chce vytvořit svoji vlastní hru bez většího týmu. Vše je demonstrované na výstupech vlastní hry Město robotů 2. Výsledkem je game design dokument, kde lze vidět rozpracovanost videohry. Obsahuje narrative, herní mechaniky, concept art, flow chart, level design, design celé hry, scénář, dabing hlavní postavy a zvukový podklad. Dalším výstupem je krátký prototyp hry.
Bachelor thesis titled City of Robots 2 (video game) deals with what all indie developer must to go through if developer wants to create his/hers own game without a larger team. Everything is demonstrated on the outputs of the game City of Robots 2. The result of such a demonstration is a game design document in which you can find the backlogs of the video games. It contains narrative, gameplay mechanics, concept art, flow chart, level design, final design of the game, screenplay, dubbing of the main character and a sound basis. Another output is the short game prototype.
Keywords:
game design document; indie game development; video game; game design dokument; indie vývojář; počítačová hra; videohra
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/58955