Název:
Vysílání multimediálního obsahu s využití kompresních technik
Překlad názvu:
Streaming of compressed multimedia content
Autoři:
Tesař, Pavel ; Číka, Petr (oponent) ; Müller, Jakub (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce pojednává o přenosu multimédií po síti za pomoci komprimačních algoritmů užívaných v kodeku MPEG-4 part 10 a Real Time Protokolu (RTP). Čtenář zde bude seznámen se základními pojmy ohledně multimédií. Bude pojednáno o principech komprimačních technik pro audio i video a bude odůvodněna nutnost použití komprimace při přenosu multimediálních dat po síti. Rovněž budou popsány principy a vlastnosti protokolu RTP, jež je pro stream audia a videa navržen. Budou vybrány vhodné kodeky (Theora pro video a Vorbis pro audio) pro implementaci dvou aplikací (server, klient), jež mají za úkol načíst surová data, zkomprimovat je pomocí kodeku Theora (Vorbis), přenést po síti v podobě RTP paketů, zachytit klientem a reprodukovat koncovému uživateli. Samozřejmostí je kompletní popis implementace obou aplikací napsaných v jazyce C/C++ a Java. Čtenáři by si měl z práce odnést základní přehled o celé problematice a načerpat zkušenosti s implementací, jež jsou zde shrnuty.
The topic of the master's thesis is about transmission of multimedia via network with help of compression’s algorithm used in codec MPEG-4 part 10 and Real Time Protocol (RTP). First part of this master thesis will be familiarization with basic terms about multimedia. It will be queried about techniques of compression axioms for audio and video, justification for necessary use of compression in transmitting multimedia via network. Also, here will be subscribed principles and properties of Real Time Protocol, which was designed for multimedia stream. From the start, competent codec for implementation of two applications (client, server) with read raw video and audio data, will choose the following : compression with help of codec Theora (Vorbis), transfer via network in RTP packets, decode and play at visual form for end user. Complete subscription of implementation for both applications written in programming languages C/C++ and Java, will be certain. The basic overview about this problematic experience with implementation, which were here concluded, are the reasons for reading this master thesis.
Klíčová slova:
C/C++; Java; klient; kodek; MPEG-4; RTP; server; Theora; Vorbis; C/C++; client; codec; Java; MPEG-4; RTP; server; Theora; Vorbis
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/10268