Original title:
Vyhodnocení měření statické tuhosti podložek pod patu kolejnice
Translated title:
Evaluation of static stiffness measurements of rail pads
Authors:
Toman, Radim ; Dubský, Vladimír (referee) ; Hruzíková, Miroslava (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Podložky pod patu kolejnice jsou součástí uzlu upevnění a hrají důležitou roli v oblasti namáhání koleje. Hlavní sledovanou charakteristikou je statická a dynamická tuhost podložky. Pro stanovení statické tuhosti platí v současné době dva standardy – národní Obecné technické podmínky (OTP) a norma ČSN EN 13 146-9. Metodika stanovení statické tuhosti je však odlišná, což způsobuje rozdílné hodnoty výsledné tuhosti. V OTP jsou předepsány požadované hodnoty statických tuhostí pro použití podložek do podkladnicového nebo bezpodkladnicového systému upevnění. Tyto požadavky však nelze s ohledem na jinou metodiku měření aplikovat na tuhosti stanovené dle ČSN EN. Úkolem práce, která vychází z požadavku Správy železniční dopravní cesty, státní organizace, je změření statických tuhostí podložek podle obou metodik a prověření možností nalezení převodního vztahu mezi uvedenými metodikami.
Rail pads are a part of rail fastening and have an important role for track strain. The main observed characteristics are a static stiffness and a dynamic stiffness of rail pad. At the moment there are two standards for determining static stiffness - the national document General technical conditions (Obecné technické podmínky - OTP) and the european norm ČSN EN 13 146-9. However, the metodology of static stiffness measuring is different. It means different values of rail pads static stiffness. In the OTP there are required values of static stiffneses for baseplate and baseplateless rail fastening. These requirements can't be applied on the static stiffness set by ČSN EN due to different measurement methodology. The aim of this thesis is to measure static stiffness of rail pads according to both methodologies and to check relation between the methodologies. The thesis proceeds from requirements of Správa železniční dopravní cesty - the national organization.
Keywords:
baseplate fastening; baseplateless fastening; correlation analysis; rail pads; static stiffness; bezpodkladnicové upevnění; korelační analýza; podkladnicové upevnění; podložky pod patu kolejnice; statická tuhost
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/62487