Název:
Návrh inženýrské konstrukce
Překlad názvu:
Design of the engineering structure
Autoři:
Svoboda, Adam ; Volf, Marek (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá problematikou návrhu průmyslových hal a je zaměřena výhradně na návrh a posouzení krátkých konzol. První část práce tvoří překlad odborného textu prof. J. Schlaicha (E DIN 1045-1). V druhé části práce jsou získané znalosti aplikovány na posouzení stávající průmyslové konstrukce SUAS a.s. ve Vřesové. Pro analýzu krátkých konzol byl použit model náhradní příhradoviny a metoda omezení tlakového napětí betonu v uzlech příhradového modelu. Závěr práce tvoří návrh zesílení nevyhovujících krátkých konzol pomocí předpínacích kabelů pro zajištění bezpečného provozu jeřábové dráhy.
The bachelor thesis deals with design issues of industrial buildings and is focused especially on design and assessment of short corbels. The first part of the thesis consists of a translation of technical text published by prof. J. Schlaich (E DIN 1045-1). In the second part of the thesis is the gained knowledge applied on assessment of existing industrial structure SUAS a.s. in Vřesová. For the analysis of short corbels is used the strut-and-tie model and the method of limitation of concrete compressive stress at the nodes of the strut-and-tie model. The thesis concludes with structural strengthening of nonconforming short corbels by using prestressed cables to ensure safe operation of the crane runway.
Klíčová slova:
jeřábová dráha; krátká konzola; model náhradní příhradoviny; napětí; posouzení; průmyslová hala; předpětí; Schlaich; stávající konstrukce; uzel; assessment; crane runway; existing construction; industrial building; node; prestress; Schlaich; short corbel; stress; strut-and-tie model
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/35377