Original title:
Podnikatelský plán pro rozvoj existující firmy
Translated title:
Business Plan for an Existing Company Development
Authors:
Petříček, Radim ; Přibyl, Martin (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem diplomové práce je firma IdentCORE působící na trhu identifikačních RFID médií a potisku plastových karet jakožto distributor. Hlavním cílem práce je sestavení podnikatelského plánu, identifikace tržních a produktových příležitostí. Dále vymezení nových příležitostí expanze do některých zemí EU v segmentu RFID komponent. Teoretická část je věnována struktuře, účelu a obsahu podnikatelského plánu společně s definicemi využitých analýz. Praktická část se poté zabývá samotným podnikatelským záměrem s konkrétními dosaženými hodnotami a hodnocením. Výstupem práce je společnost IdentCORE s. r.o. se stanoveným finančním plánem, návrh inovace v produktovém portfoliu a úspěšné implementace e-shopu s novou webovou prezentací.
The subject of this thesis is the IdentCORE company operating in the area of identification RFID media and plastic cards printing as a distributor and reseller. The main goal is to build a business plan and to identify the market and product opportunities. Another goal is to identify new opportunities on one of the markets of the EU in the segment of RFID component. The theoretical part is dedicated to the structure, purpose and content of a business plan together with the definitions of the analysis used in this project. The practical part of the business plan itself deals with specific values achieved and the evaluation of those observed. As an output of this work, the establishment of the IdentCORE company with a defined financial plan, design innovation in service offerings and successful implementation of e-shop with a new web presentation, was put in process.
Keywords:
Business plan; development.; identification media; marketing plan; strategic objectives; identifikační média; marketingový plán; Podnikatelský záměr; strategické cíle.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/21231