Název:
Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na SŠ
Překlad názvu:
Videosequences and their Application in the Lessons of Physics at the Secondary School Instruction
Autoři:
BLAŽKOVÁ, Petra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním tématem této diplomové práce je videosekvence, její tvorba a využití ve výuce fyziky na základních i středních školách. Výuka obohacená o krátká videa je dynamická a názorná. Žáci před sebou vidí situaci, o které jinak mohou jen číst ve strohém zadání příkladu v učebnici. Základem je předpoklad, že názorná ukázka, jako doplnění výuky, je vhodným prostředkem pro získání i ověření teoretických znalostí. Pokud ji navíc vytvoří samy děti bude i vhodnou metodou k rozvíjení jejich schopností a tvořivosti, která je při učení stejně důležitá jako znalosti samotné.The main theme of the thesis is a video sequence, its production and use in physics education at primary and secondary schools. Teaching enriched of short videos is dynamic and illustrative. Students see a situation that could otherwise only read in an austere entry in a textbook example. It is based on the assumption that the demonstration, in addition to teaching, is an appropriate means for obtaining and verification of theoretical knowledge. Moreover, if the children create it themselves, it will be suitable method to develop their skills and creativity, which is as important in the process of learning as knowledge itself.
Klíčová slova:
pokus ve fyzice; samostatná práce; tvořivost; videosekvence; creativity; experiment in physics; individual work; video sequences Citace: BLAŽKOVÁ, Petra. Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na SŠ. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/13803