Název:
Nádražní hala
Překlad názvu:
Railway station
Autoři:
Hodonský, Petr ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Náplní diplomové práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce nádražní haly. Jedná se o dvoulodní objekt o délce 198m. Větší loď má rozpětí 40m a výšku 14m. Menší loď je vysoká 11m a její rozpětí je 25m. Celková šířka konstrukce je 65m. Hlavní konstrukční materiál je ocel S355JR. Nosná konstrukce haly je tvořena pomocí obloukových rovinných příhradových nosníků s osovou vzdálenostní 6m. Příčnou vazbu dále tvoří sloup, vynášející vždy dva hlavní příhradové nosníky. Je vypracován statický výpočet hlavních nosných prvků konstrukce, včetně spojů a detailů. Výpočty jsou zpracovány pomocí platných normativ ČSN EN.
The content of the diploma thesis is design and assessment of railway station steel structure. It is a two-nave building with a length of 198m. The bigger nave span is 40m and it is 14m high. The smaller nave is 11m high and its span is 25m. The total width of the structure is 65 meters. The main construction material is S355JR steel. The supporting structure of the hall is formed by a curved planar trusses with axial distance of 6 meters. The transverse direction also consists of column that bears two main trusses. The static analysis of the main bearing parts of the structure, including joints and details is processed. The calculation were made in accordance with the Czech technical norms CSN EN.
Klíčová slova:
kotvení; nosná ocelová konstrukce; nádražní hala; oblouková konstrukce; posouzení; rovinný příhradový vazník; zatížení; čepový spoj; analysis; anchoring; arch structure; bearing steel structure; load; pin joint; planar trussed girder; railway station
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/37636