Název:
Budování akceleračních struktur na GPU
Překlad názvu:
Acceleration Structure Building on GPU
Autoři:
Hába, Jiří ; Kula, Michal (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zaměřuje na výstavbu oktalového stromu pro trojrozměrné trojúhelníkové modely na grafickém hardware. Tato akcelerační struktura byla zvolena na základě porovnání nejčastěji užívaných akceleračních struktur. Přístup ke stavbě této struktury vychází ze způsobu výstavby z ní odvozeného řídkého voxelového oktalového stromu. Při procesu je využívána voxelizace urychlovaná vykreslovacím řetězcem grafické karty. K usnadnění práce a umožnění začlenění navrhovaného postupu do v budoucnu vznikajících aplikací je součástí této práce i návrh knihovny jazyka C++.
This thesis focuses on the construction of octree for three-dimensional triangular models on graphics hardware. This acceleration structure was chosen based on a comparison of the most commonly used acceleration structures. The approach to the construction of this structure is based on the method of construction of a sparse voxel octree which is derived from the former. The process uses voxelization accelerated by the graphics card's rendering pipeline. To facilitate this process and enable the integration of the proposed procedure into future applications, this thesis also includes design of a C++ language library.
Klíčová slova:
akcelerační struktura; GPU; knihovna; oktalový strom; OpenGL; voxelizace; řídký voxelový oktalový strom; acceleration structure; GPU; library; octree; OpenGL; sparse voxel octree; voxelization
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/191481