Název:
Paralela mezi konceptem díla v architektuře a hudbě
Překlad názvu:
The parallel between the concept of work in architecture and music
Autoři:
Lukačovič, Markéta ; Petelen, Ivan (oponent) ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Koleček, Ivan (oponent) ; Drápal, Jaroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury
Abstrakt: [cze][eng]
Dizertační práce je zaměřena na porovnání konceptu tvorby v hudbě a architektuře, hledání jejich souvislostí a možného prolínání obou umění. Hlavním těžištěm práce je hledání paralely mezi kompozicemi hudby a architektury, tedy mezi jejími vlastnostmi, kompozičními prostředky a postupy. Metodami zpracování tématu byli analýzy hudebních a architektonických materiálů, jak knih, časopisů, internetových článků, tak zvukových nahrávek a realizací staveb, materiálů tykajících se akustiky, psychologie vnímání a estetiky, čerpání z vlastních zkušeností a poznatků z oblasti hudby a architektury a kompoziční experiment. Výsledkem dizertační práce jsou teoretické závěry objasňující dané téma a praktický experiment v podobě analýzy hudební skladby a převedení jejích kompozičních postupů do architektonického projektu.
The doctoral thesis preliminary focuses on the comparison of concepts of creation in music and architecture and to explore the connection and possible blending of both arts. The main focus of the dissertation is the research of the parallel between the composition of music and architecture, in their characters, means of composition and methods. The methods of approaching the topic were the analysis's of music and architectural materials such as dedicated books, magazines, internet articles, as well as audio recordings, realisations of architectonic works, printed materials on acoustics, psychology of perception and aesthetics as well as own experience and knowledge in the field of music and architecture and the experiment in composition. Results of the dissertation are theoretical conclusions enlightening the given topic and the practical experiment in the form of the analysis of the music composition and the application of its compositional methods into the architectonic design.
Klíčová slova:
architektura; celostní vnímání; hmota; hudba; kompozice; kompoziční prostředky; koncept; prostor; psychologie vnímání; tvar; čas; řád; architecture; composition; concept; form; general perception; material; means of composition; music; order; psychology of perception; space; time
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/847