Original title:
Sledování efektivnosti marketingu ve stavebním podniku
Translated title:
Monitoring the effectiveness of marketing in the construction company
Authors:
Vrána, Ivan ; MBA, Tomáš Zajíc, (referee) ; Dohnal, Radek (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zaměřuje na sledování marketingové efektivnosti v konkrétním stavebním podniku. Cílem práce je na základě rozpočtu analyzovat efektivnost vložených prostředků do marketingové komunikace. Zabývá se úspěšností webové komunikace a také rozborem nákladů poptávky a zakázky. Výstupem práce je návrh řešení na zlepšení sledování marketingu ve stavební firmě a přesné vyčíslení nákladů na nové a stávající zákazníky.
This thesis focuses on monitoring marketing effectiveness in particular construction company. The target work is analysis of effectiveness put money to marketing of communication from basis budget. It deal with success rate of web communications and analysis of cost demand and contract. Output of work is motion of solution to betterment monitoring marketing in the construction company and calculation cost to new and existing customer.
Keywords:
analysis of offectiveness; audit of marketing; communication mix; contract; costs.; demand; Marketing; marketing mix; online communication; analýza efektivnosti; komunikační mix; Marketing; marketingový audit; marketingový mix; náklady.; online komunikace; poptávka; zakázka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/57502