Original title:
Vliv hloubky dezénové drážky na dosažitelné zpomalení vozidla
Translated title:
Influence of tread grooves depth on achievable vehicle deceleration
Authors:
Kejíková, Barbora ; Kaluža, Zdeněk (referee) ; Bradáč, Albert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Práce je věnována pneumatikám osobních automobilů. Teoretická část zahrnuje popis výroby, konstrukce a parametrů pneumatik. Praktická část je tvořena experimentálním měřením, jehož cílem je zjistit vliv hloubky dezénu na brzdné zpomalení vozidla. Nejprve se zaměřuje na přípravu podmínek měření, s následným zpracováním a vyhodnocením získaných dat.
This thesis is devoted on passenger car tyres. Theoretical part covers description of production, construction and tyre parameters. Practical part is comprised experimental measurement of influence of tread grooves depth on achievable vehicle deceleration. First, it is focused on preparation conditions of measurement, with subsequent processing and evaluation of the data obtained.
Keywords:
braking deceleration.; braking distance; rubber compounds; tread grooves depth; Tyre; brzdná dráha; brzdné zpomalení.; gumárenská směs; hloubka dezénu; Pneumatika
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/58812