Original title:
Marketingový mix Restaurace Na chalupě
Translated title:
Marketing Mix of Restaurant Na chalupě
Authors:
Kubíková, Martina ; Mucha, Martin (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zaměřuje na rozbor marketingu a především marketingového mixu. Tedy na známé definice marketingu, marketingová prostředí a rozbor marketingového mixu, kde jsou zmapovány všechny jeho části (Produkt, Cena, Distribuce, Propagace, Fyzický důkaz, Lidé, Procesy). Z teoretických poznatků, které byly zjištěny v odborné literatuře, je vypracována praktická část. Zde je rozebrán marketingový mix Restaurace Na chalupě a zároveň tak i porovnání dvou provozovatelů, kteří se zde vystřídali. Pro nové provozovatele jsou navrženy způsoby, jak zaujmout své zákazníky a také si je udržet.
The bachelor is focuses on the analysis of marketing and especially on the marketing mix. It means it is focused on the well-known definition of marketing, marketing environment and marketing mix analysis, where all its parts (Product, Price, Place, Promotion, Physical evidence, People, Processes) are mapped. The practical part is developed from theoretical knowledge found in the literature. The marketing mix of “Restaurace Na chalupě“ and the comparison of the two new operators replaced there are described there. The new ways to engage their customers and retain them are designed for new operators.
Keywords:
communication mix; Marketing; marketing mix; marketing of services; komunikační mix; Marketing; marketing služeb; marketingový mix
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/27927