Název:
Návrh regulátorů pro regulované soustavy s dopravním zpožděním
Překlad názvu:
Controllers design for plants with dead time
Autoři:
Matyáš, Miroslav ; Švarc, Ivan (oponent) ; Davidová, Olga (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem regulátorů regulovaných soustav s dopravním zpožděním. V teoretické části jsou pro tyto soustavy popsány vhodné metody pro určení parametrů spojitých a číslicových regulátorů. Konkrétně se jedná o Metodu požadovaného modelu, Metodu násobného dominantního pólu, „Univerzální“ experimentální metodu a Metodu SIMC (SIMple Control). V praktické části jsou metody aplikovány na návrh parametrů regulátorů a v programu MATLAB/Simulink namodelovány regulační průběhy. V závěru bakalářské práce je vyhodnocena regulace s ohledem na její přesnost a kvalitu.
This bachelor's thesis covers the subject of a design of controllers for regulated systems with time delays. The theoretical part of the thesis describes suitable methods for the determination of parameters of continuous-action and digital controllers for those systems. Specifically, they are the Desired model method, the Multiple dominant pole method, the "Universal" experimental method, and the SIMC (SIMple Control) method. In the practical part of the thesis, the methods are applied to the controller parameters’ design, and regulation courses are modelled in MATLAB/Simulink software. At the bachelor thesis conclusion, the regulation is evaluated with regard to its accuracy and quality.
Klíčová slova:
dopravní zpoždění; Metoda násobného dominantního pólu; Metoda požadovaného modelu; Metoda SIMC.; Regulovaná soustava; regulátor; „Univerzální“ experimentální metoda; "Universal" experimental method; controller; Desired model method; Multiple dominant pole method; Regulated system; SIMC method.; time delays
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/178971