Název:
Systém řízení a konkurenceschopnost maloobchodu
Překlad názvu:
System of management and competitiveness of retailer
Autoři:
PIHEROVÁ, Jitka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce na téma Systém řízení a konkurenceschopnost maloobchodu se zaměřuje na systém řízení, spokojenost zákazníků, vztahy s dodavateli a odběrateli a analýzu konkurence firmy Jana Vohryzková, která používá obchodní název: Vítěz, prodejna sportovních pohárů a trofejí. První část se zabývá teoretickým základem nutným k vypracování analýzy konkurence, vztahů k zákazníkům, dodavatelům a odběratelům. Druhá část se věnuje charakteristice maloobchodu, analýze vztahu s dodavateli a odběrateli, systému péče o zákazníky, spokojenosti zákazníků a analýze konkurence. Charakteristika maloobchodu je změřena na vývoj firmy, dispoziční řešení prodejní jednotky, zařízení prodejní jednotky, šíři sortimentu a prodej zboží. Firma se zabývá prodejem v klasickém i v internetovém obchodě. Tržby z e-shopu tvoří 58% celkových tržeb a tržby na prodejně 42% celkových tržeb. Analýza konkurence je tedy rozdělena na dvě části: analýza konkurence obchodu a analýza konkurence internetového obchodu. Součástí práce jsou dotazníková šetření zaměřená na spokojenost zákazníků obchodu a spokojenost zákazníků e-shopu. Tyto dotazníky zákazníci vyplňovali v období šesti měsíců. V této době navštívilo obchod 62 zákazníků, z nichž 47 dotazník vyplnilo. Dotazník tedy vyplnilo 75,81% zákazníků. Z celkového počtu 76 přijatých internetových objednávek, byl dotazník vyplněn 58 zákazníky. Tento dotazník vyplnilo 76,32% zákazníků e-shopu. Výstupem diplomové práce jsou návrhy na udržení a zlepšení konkurenční pozice firmy na trhu a zvýšení spokojenosti zákazníků obchodu i internetového obchodu.This thesis, topically based in the system of management and competitiveness of retailer, is focusing on the management, the satisfaction of customers, the relationships with suppliers and clients and the analysis of competitors of the company Jana Vohryzková, which is using the business name: Vítěz, prodejna sportovních pohárů a trofejí. First part is dealing with theoretical basis which are necessary to compile the analysis of competition. Second part is divided into four chapters: Characteristics of retail, Analysis of relationships with suppliers and clients, System of customer service, customer satisfaction and Analysis of competition. Characteristics of retail focuses on the company development, process layout of sales unit, equipment of sales unit, range of goods and goods retailing. Company's main interest lies in both classical and Internet sale. Incomes from e commerce forms 58% of total incomes, incomes from store are remaining 42%. Therefore the analysis of competition includes two parts ? the analysis of competition of store and the analysis of competition of online store. Questionnaires regarding the customer satisfaction with both conventional store and Internet store are included. Customers were filling these in over a period of six months. 47 out of total 62 customers agreed to provide the information; consequently, 75.81% of customers participated in the poll. In 58 cases out of 76 the questionnaires were filled in along with their Internet order, which means that 76.32% of customers ordering in the Internet store answered the poll. Goal of this Masters' thesis is to suggest plans for sustaining and increasing the company's share of the market and to improve the satisfaction of customers in both conventional and Internet store.
Klíčová slova:
analýza konkurence; maloobchod; spokojenost zákazníků; competition analysis; customer satisfaction; retail Citace: PIHEROVÁ, Jitka. Systém řízení a konkurenceschopnost maloobchodu. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/21745