Název:
Význam podnikové kultury pro strategické řízení středně velkých podniků
Překlad názvu:
The importance of corporate culture for strategic management of midsize enterprises
Autoři:
MAŇHALOVÁ, Hana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na stávající podnikové kultury ve vybraných podnicích. Jedná se o dva středně velké podniky zaměřené na výrobu piva a sladu. Hlavním cílem práce je zhodnotit úroveň stávající podnikové kultury obou sledovaných podniků. Na základě této analýzy je dílčím cílem posoudit a porovnat podnikové kultury vybraných podniků, dále nalézt nedostatky a navrhnout možná opatření. V práci je také popsán význam podnikové kultury pro strategické řízení podniku. Teoretická část práce shrnuje poznatky z oblasti podnikové kultury. Součástí práce je také charakteristika podniků. Analytická část je zpracována na základě metody dotazníkového šetření ve sledovaných podnicích, popisuje výběrový vzorek a zjištěné skutečnosti. Zaměstnanci nejsou spokojeni se získávanými zaměstnaneckými výhodami a s vnitropodnikovou komunikací. V závěrečné části jsou shrnuty závěry z dotazníkového šetření a navržena doporučení pro zlepšení zjištěných nedostatků.The thesis focuses on the current corporate culture in selected enterprises. It concerns two midsize enterprises focused on beer and malt. The main objective is to evaluate the level of the existing corporate culture of both companies. The partial target is to asses and to compare the corporate culture of selected companies on the basis of the analysis, as well as to find imperfections and to suggest possible remedy. The paper also describes the importance of corporate culture for strategic management. The theoretical part summarizes the findings regarding the corporate culture. The thesis also includes characteristics of the enterprise. The analytical part is prepared on the basis of a questionnaire survey in selected enterprises; it describes the selected sample and the findings. The employees are not satisfied with staff benefits and internal communication. The final part summarizes the findings of the survey and the recommendations for improvement of identified weaknesses.
Klíčová slova:
Podniková kultura; strategické řízení; střední podnik; zaměstnanci; Corporate Culture; Employees; Midsize Enterprise; Strategic Management Citace: MAŇHALOVÁ, Hana. Význam podnikové kultury pro strategické řízení středně velkých podniků. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/18443