Original title:
Metodika návrhu implementace elektronického obchodu
Translated title:
Methodology of E-commerce Implementation Design
Authors:
Šmýd, Radek ; Hlucháňová, Alexandra (referee) ; Koch, Miloš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je ukázat možnost návrhu a založení internetového obchodu ve společnosti HANZA SPORT plus, s.r.o. s maximálním ohledem na úspěšnost výsledného řešení. Tato práce je rozdělena do logických celků, které popisují jednotlivé etapy při implementaci výsledného řešení. Dále popisuje specifika obchodování na internetu, porovnává jej s obchodováním v kamenných prodejnách, rozebírá různé cílové skupiny a možnosti zacílení při reklamních kampaní. Práce poukáže i na problematiky kvality komunikace, přehlednosti a rychlosti při expedici objednaného zboží.
Target of this bachelor work is to show the possibility of the design and establishment of an online store at HANZA SPORT plus, s.r.o. company with maximum regard the success of the resulting solution. This work is divided into logical units that describe the various stages in the implementation of the final solution. It also describes the specifics of trading on the Internet, comparing it to trading in the street stores, disassemble various target groups and targeting opportunities in advertising campaigns. The work also shows the problems of communication quality, clarity and speed of delivery of goods ordered.
Keywords:
B2B; B2C; centralized systems; e-commerce; internet commerce; internet marketing; B2B; B2C; centralizace systémů; elektronické obchodování; internetový marketing; internetový obchod
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/21355