Original title: Vstup firmy Geodis na zahraniční trhy
Translated title: Entry of the firm Geodis into foreign markets
Authors: Hanzlová, Pavla ; Mišovská, Soňa (advisor) ; Sirotek, Jan (referee)
Document type: Bachelor's theses
Year: 2007
Language: cze
Publisher: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstract: Práce analyzuje proniknutí firmy Geodis na zahraniční trhy. Geodis je česko-rakouská geodeticko-obchodní společnost operující v současnosti na čtyřech zahraničních trzích. První kapitola pojednává čistě o mateřské společnosti a společnostech vlastněných v České republice. Ve své práci se věnuji zejména způsobům proniknutí firmy na zahraniční trhy, založení dceřinných společností a aktivitám v zahraničí. Závěrečná kapitola nastiňuje možnosti budoucí expanze na zahraniční trhy.
Keywords: Geodis; vstup; zahraniční trhy

Institution: University of Economics, Prague (web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague.
Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/2638

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-5473


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > University of Economics, Prague
Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses
 Record created 2011-07-01, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share