Original title: Efektivní výpočet osvětlení
Translated title: Efficient Computation of Lighting
Authors: Kubovčík, Tomáš ; Pečiva, Jan (referee) ; Milet, Tomáš (advisor)
Document type: Bachelor's theses
Year: 2014
Language: cze
Publisher: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: angle of incidence; attenuation; bounding quad; clustered shading; deferred shading; depth optimization; downsampling; forward shading; Fresnel's equations; frustum; GLSL; light culling; light insertion; light intensity; light reflectivity; lightgrid; lighting; Phong reflection model; RGB color model; shader; shading; tiled shading; { OpenGL; atenuace; clustered shading; forward shading; Fresnelovy rovnice; GLSL; hraniční obdélník; intenzita světla; komolý jehlan; mřížka světel; odložené stínování; odrazivost světla; OpenGL; optimalizace hloubkového bufferu; osvětlení; Phongův osvětlovací model; přiřazování světel; RGB barevný model; shader; snižování počtu vzorků; stínování; tiled shading; vyřazování světel; úhel dopadu

Institution: Brno University of Technology (web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record: http://hdl.handle.net/11012/56410

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-546927


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Brno University of Technology
Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses
 Record created 2024-04-02, last modified 2024-04-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share