guest ::
login
Digital Repository
Search
Submit
Help
About
Home
>
Academic theses (ETDs)
>
Bachelor's theses
> Efektivní výpočet osvětlení
Information
Files
Original title:
Efektivní výpočet osvětlení
Translated title:
Efficient Computation of Lighting
Authors:
Kubovčík, Tomáš
;
Pečiva, Jan
(referee) ;
Milet, Tomáš
(advisor)
Document type:
Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze
Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract:
[cze]
[eng]
Tato práce se zabývá efektivním výpočtem osvětlení v grafických scénách s velkým počtem světel . Představeny budou základní techniky výpočtu osvětlení i pokročilé techniky , které jsou z nich odvozeny . Těžištěm práce je zejména technika tiled shading a její optimalizace popsané v teoretické i praktické části . Závěr práce se zaměřuje na experimenty prováděné na těchto technikách zachycující jejich přínos v efektivitě a rychlosti výpočtů osvětlení jakož i implementačním podrobnostem některých důležitých částí .
This bachelor's thesis deals with efficient computation of lighting in graphics scenes containing many light sources. Basic lighting calculation techniques as well as techniques derived from them will be introduced. The main goal of this thesis is to investigate tiled shading and its optimalizations described more in detail in both theoretical and practical sections. Concluding part consists of experiments performed on this techniques measuring their efficiency as well as implementation details of some interesting or important parts of them.
Keywords:
angle of incidence
;
attenuation
;
bounding quad
;
clustered shading
;
deferred shading
;
depth optimization
;
downsampling
;
forward shading
;
Fresnel's equations
;
frustum
;
GLSL
;
light culling
;
light insertion
;
light intensity
;
light reflectivity
;
lightgrid
;
lighting
;
Phong reflection model
;
RGB color model
;
shader
;
shading
;
tiled shading
;
{ OpenGL
;
atenuace
;
clustered shading
;
forward shading
;
Fresnelovy rovnice
;
GLSL
;
hraniční obdélník
;
intenzita světla
;
komolý jehlan
;
mřížka světel
;
odložené stínování
;
odrazivost světla
;
OpenGL
;
optimalizace hloubkového bufferu
;
osvětlení
;
Phongův osvětlovací model
;
přiřazování světel
;
RGB barevný model
;
shader
;
snižování počtu vzorků
;
stínování
;
tiled shading
;
vyřazování světel
;
úhel dopadu
Institution:
Brno University of Technology (
web
)
Document availability information:
Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record:
http://hdl.handle.net/11012/56410
Permalink:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-546927
The record appears in these collections:
Universities and colleges
>
Public universities
>
Brno University of Technology
Academic theses (ETDs)
>
Bachelor's theses
Record created 2024-04-02, last modified 2024-04-03
Similar records
No fulltext
Export as
DC
,
NUŠL
,
RIS
Share