Original title:
Optimalizace traťového úseku Hanušovice - Jeseník v km 0,7 - 3,5
Translated title:
Optimization of track section Hanušovice - Jeseník km 0,7 - 3,5
Authors:
Schneider, Martin ;
Louma, Jaroslav (referee) ;
Plášek, Otto (advisor)
Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze
Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract:
[cze] [eng]
Předmětem mé bakalářské práce bylo navrhnout rekonstrukci traťového úseku mezi Hanušovicemi a Jeseníkem v km 0,7 až 3,5 s cílem zvýšení traťové rychlosti na maximum. Bakalářská práce obsahuje rekonstrukci zast. Potůčník s ohledem na přístup osob se sníženou schopností orientace a pohybu. V rámci bakalářské práce byla řešena úprava geometrických parametrů koleje.
The Bachelor thesis is devoted to the reconstruction of track section Hanušovice – Jeseník km 0,7 – 3,5. Goal was incerase track speed up to maximum. The Bachelor thesis include reconstruction of railway station Potůčník, also for persons with reduced mobility and orientation. Bachelor thesis is devoted also to geometric parameters of the track.
Keywords:
geometric parameters of the track ;
optimization of track section ;
Railway renewal ;
railway substructure ;
railway superstructure ;
technology of construction works ;
geometrické parametry koleje ;
optimalizace traťového úseku ;
Rekonstrukce železniční tratě ;
technologie provádění rekonstrukce železniční tratě ;
železniční spodek ;
železniční svršek
Institution: Brno University of Technology
(
web )
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record: http://hdl.handle.net/11012/190826
Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-546752
The record appears in these collections: Universities and colleges > Public universities > Brno University of Technology Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses