Original title:
Návrh strategie rozvoje konkurenceschopnosti obchodní firmy
Translated title:
Proposal of Strategy Developing Competitiveness of Trading Company
Authors:
Hořáková, Lucie ; Pejcha, Hynek (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje konkurenceschopnosti obchodní firmy v Brně. V teoretické rovině je zaměřena na odborné poznatky a nejnovější trendy v oblasti strategie a konkurenceschopnosti. Na základě literárního průzkumu analyzuje a zhodnocuje stávající přístup k strategickému plánování v dané společnosti. V rámci analytické části je provedena strategická analýza firmy. Na základě literární rešerše a strategické analýzy je zpracován návrh strategie, který si klade za cíl přispět k efektivnějšímu řízení interních procesů, systematičtějšímu přístupu ke strategickému plánování a v konečném důsledku k zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
In this master´s thesis the issue of developing competitiveness within a small trading company is discussed. Within the theoretical review, strategy and competitiveness as well as the main strategical analysis frameworks are described. The analytical part consists of a strategical macro- and micro- environmental analysis as well as internal analysis of the company. The outcome of the analytical part defines the company´s current position within the market and highlights relevant problematic issues which exist within the company. On the basis of a literature review and a strategic analysis, the conclusions and recommendations are elaborated on for the company with the intention to reduce found drawbacks and thus help the company to find a strategy which will enhance its competitiveness.
Keywords:
konkurenceschopnost; konkurenční strategie; konkurenční výhoda; strategická analýza; strategické plánování; strategický management; strategie; business growth options; business-level strategy; competitive advantage; competitive strategies; competitiveness; corporate strategy; strategic analysis; strategic management; strategic planning
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/1629