Název:
Rozdíl vývojového stupně pubescenta a dospělého při aplikaci učení prožitkem.
Překlad názvu:
The difference of a stage of development of a pubescent and an adult with application of the experential education.
Autoři:
ČADA, Jakub Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá porovnáním rozdílů vývojových zvláštností mezi dospívajícím jedincem, (pubescentem) a dospělým jedincem při aplikaci učení prožitkem (zážitková pedagogika). Popsané rozdíly jsou vztaženy k principům zážitkové pedagogiky. Cílem práce je podat základní představu o výhodách, ale i rizicích užití zážitkových metod u jedinců obou vývojových stupňů. První kapitola pojednává o učení prožitkem se zaměřením na obecně platné cíle a principy. Druhá kapitola se zabývá obdobím dospívajícího jedince (pubescenta). Zaměřuje se na rozvoj osobnosti, poznávací procesy, identitu, socializaci, prožívání, vrstevnickou skupinu. Třetí kapitola se zabývá stejnými vývojovými aspekty u dospělých. V poslední kapitole jsou uvedeny rozdíly ve vývojovém stupni obou období v aplikaci na zážitkovou pedagogiku.The thesis is dealing with the comparison of differnces of evolutional specialities between a teenage individual (a pubescent) and an adult with application of learning by experince (experential education). The differences which are described in the thesis are related to principles of experential education. The aim of this thesis is to provide with a picture of advantages as well as risks of experiential methods applied to individuals of both development stages. The first chapter specifies experiential learning with the focus on generally valid objectives and principles. The second section is concerned with the pubescent period. It mainly focuses on the personality development, cognitive processes, an identity, a socialization, an experience, a peer group. The third chapter is dealing with the same evolutional aspects but of adults. In the last chapter there are mentioned the differences of stage of development of both groups applying the experential education.
Klíčová slova:
dobrovolnost; dospívající jedinec; dospělost; flow; komfortní zóna; prožitek; pubescent; rozvoj osobnosti; vrstevnická skupina; vývojový stupeň; zážitková pedagogika; comfort zone; experience; experiential learning; flow; maturity; peer group; personality development; pubescent; stage of development; teenage individual; voluntariness Citace: ČADA, Jakub. Rozdíl vývojového stupně pubescenta a dospělého při aplikaci učení prožitkem.. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/17112