Original title:
Path tracing na GPU
Translated title:
Path Tracing on GPU
Authors:
Novák, David ; Milet, Tomáš (referee) ; Tóth, Michal (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je implementace a následná akcelerace algoritmu sledování cest. Algoritmus bude implementován na GPU pomocí OpenGL. Nad vykreslovanou scénou bude sestavena akcelerační datová struktura oktalový strom. Dále bude naměřeno, jakého zrychlení bylo dosaženo pomocí dané akcelerační datové struktury.
The aim of this bachelor's thesis is an implemetation and following acceleration of Path Tracing algorithm. This algorithm will be implemented on the GPU using OpenGL. Above rendered scene will be built Octree data structure. Then the acceleration, which was achieved using this data structure, will be measured.
Keywords:
Global Illumination; Octree.; OpenGL; Path Tracing; Ray Tracing; Globální osvětlení; Oktalový strom.; OpenGL; Sledování cest; Sledování paprsku
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/69770