Název:
Osobnost učitele odborného výcviku
Překlad názvu:
Personality of a Teacher of Vocational Training
Autoři:
SCHRAMMEOVÁ, Markéta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Učitel svou osobností ovlivňuje výchovně vzdělávací proces, a proto záleží na jeho charakterových vlastnostech, pedagogických dovednostech a na odborném vzdělání, jestli bude tento proces úspěšný. Výsledky výchovně vzdělávacího procesu jsou tedy určeny kvalitou jeho osobnosti, protože jedině ten učitel odborného výcviku, který je zralou osobností, dokáže úspěšně naplnit výchovně vzdělávací cíle. Cílem práce bude zjištění, jak žáci hodnotí svého učitele odborného výcviku a jaké vlastnosti a dovednosti upřednostňují. V teoretické části práce bude vymezena profese učitele odborného výcviku, jeho osobnostní a kvalifikační předpoklady, klíčové kompetence a jejich struktura. Praktická část práce bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u žáků 3. ročníku Středního odborného učiliště v Prachaticích. Dotazník pro žáky bude zaměřen na to, jak žáci hodnotí učitele odborného výcviku a jaké vlastnosti a kompetence hodnotí pozitivně.Teacher is affecting the education and training process by own personality. This is the reason why the character profile, pedagogic skills and professional education are very important factors for achieving a success in this process. Because vocational training teacher, who is ripe personality, is the only person who can fulfil education and training aims succesfully, results of education and training process are determined by quality of teacher´s personality. The aim of this bachelor work will be findings of rating for vocational training teacher by pupils and what properties and skills they give priority to. In theoretical part of this bachelor work will be delimitated proffesion of vocational training teacher, also his or her personality presumption and eligibility, key competences and their structure. The practical part of this work will be processed by pupils from the 3rd grade of vocational school in Prachatice using questionnaire method. The purpose of pupils´questionnaire will be providing information about vocational training teachers´rating and finding out qualities and competences with positive evaluation.
Klíčová slova:
klíčové kompetence; odborný výcvik; osobnost; Učitel; key competences; personality; Teacher; vocational training Citace: SCHRAMMEOVÁ, Markéta. Osobnost učitele odborného výcviku. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/19978