Název:
Náboženský rozměr v předškolním vzdělávání
Překlad názvu:
The religious Dimension in preschool Education
Autoři:
MAŇÁKOVÁ, Zdeňka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou církevních mateřských škol v České republice jako jednou z alternativ současného předškolního vzdělávání. Teoretická část hovoří o náboženském rozměru člověka, poukazuje na význam hodnot v naší společnosti, z nichž mnohé vycházejí z hodnot náboženských. Hodnoty mají své místo i v předškolním vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části představuje pedagogiku Franze Ketta. Tento pedagogický směr nabízí možnost, jak rozvíjet osobnost dítěte celistvě včetně náboženské dimenze plně v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Praktická část práce mapuje síť církevních mateřských škol v České republice a přibližuje jejich situaci, vzdělávací metody a formy práce, vzájemné vztahy i aktuální problémy, se kterými se tyto školy potýkají. Pokouší se odpovědět na otázku, co mohou tyto školy nabídnout naší společnosti. The bachelor work deals with the problems of the church kindergartens in the Czech Republic as one of the alternatives of the contemporary pre-school education. The theoretical part deals with the religious dimension of human beings, points out the importance of the values in our society that often have their origin in the religious values. The values have their fixed place in the pre-school education. The last chapter of the theoretical part presents the Franz Kett´s pedagogy. This pedagogical trend offers the possibility to develop the child´s personality compact including the religious dimension, full in accordance with the General educational program for the pre-school education. The practical part surveys the net of the church kindergartens in the Czech Republic and looks closer into their situation, educational methods and forms of work, mutual relationships and actual problems these schools are facing up to. It tries to answer the question, what these schools can offer our society.
Klíčová slova:
Církevní mateřská škola; hodnoty; Předškolní vzdělávání; Rámcový vzdělávací program; Church Nursery School; General Educational Program; preschool Education; Value Citace: MAŇÁKOVÁ, Zdeňka. Náboženský rozměr v předškolním vzdělávání. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/19850