Název:
Přední nezávislá náprava pro autobus
Překlad názvu:
Independent front axletree of the bus
Autoři:
Moravec, Jan ; Prášil, Ludvík (oponent) ; Prokeš, František (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
V této diplomové práci byla řešena problematika přední nezávislé lichoběžníkové nápravy pro nízkopodlažní model autobusu NB12 CITY firmy SOR Libchavy s.r.o. Práce byla rozdělena do dvou hlavních částí: řešení kinematiky závěsu kola a pevnostní výpočet vybraných dílů závěsu kola pomocí metody konečných prvků. V závěru práce byl proveden únavový výpočet vybraných dílů nápravy dle Rešetovy metody predikce únavového poškození vycházející z tzv. metodiky zkrácených únavových zkoušek.
In those diploma work was solved problems of independent trapezoidal axletree for low-floor bus - NB12 CITY firm SOR Libchavy s.r.o . Work was divided into two main features: solving wheel-suspension kinematics and strenght calculation sorted parts of wheel suspension by the help of finite element method. There was effected fatigue calculation sorted parts of wheel suspension according to „Resetova metoda“ of predicting fatigue damage flowing from so – called cutaway methodics of fatigue tests at the close of this work.
Klíčová slova:
ANSYS CLASSIC 10.; geometrie řízení; kinematické charakteristiky; lichoběžník zavěšení; metodika zkrácených únavových zkoušek; multi-body systém ADAMS; nízkopodlažní autobus; přední nezávislá náprava; ANSYS CLASSIC 10.; cutaway methodics of fatigue tests; front independent axletree; low-floor bus; multi-body system ADAMS; steering geometry; trapezoidal axletree; wheel-suspension kinematics
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/25219