Original title:
Optimalizace aerodynamického odlehčení směrového kormidla letounu L-410NG
Translated title:
Optimization of L-410NG airplane rudder aerodynamic balance
Authors:
Pištěcká, Kateřina ; Doupník, Petr (referee) ; Popela, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Předmětem diplomové práce je návrh aerodynamického odlehčení směrového kormidla a jeho optimalizace z hlediska dosahovaných řídících sil a zatížení ocasních ploch a trupu v kritických režimech letu.
The subject of this diploma thesis is a design of rudder aerodynamic balance and its optimization with regard to control forces and vertical tail and fuselage loading in critical flight modes – critical engine failure.
Keywords:
rudder aerodynamic balance; servo tab; trim tab; aerodynamické odlehčení směrového kormidla; odlehčovací ploška; vyvažovací ploška
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/192812