Název:
Monitorace FF na ARO a JIP- příprava materiálů pro nově nastupující sestry
Překlad názvu:
The monitoring of physiological functions at Anesteziology and Intensive Care and Intensive care unit - the preparation of materials for incoming nurses
Autoři:
KOPECKÁ, Nina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je vypracovávána na téma: Monitorace FF na ARO a JIP- příprava materiálů pro nově nastupující sestry? V první části práce je uvedena historie a koncepce oboru ARO. Jsou zde rozvedeny kompetence sester, specifika jejich práce, fyzická a psychická náročnost sester pracujících na jednotkách intenzivní péče. Další kapitoly rozebírají, nejen jak má být správně veden nástup nových sester na ARO, ale je zde hlavně probrána kompletní problematika monitorace FF na ARO. Druhá část práce je věnována stanoveným cílům práce a k nim vztahujícím se výzkumným otázkám. Jsou tři cíle: 1. Zmapovat dostupné výukové materiály týkající se monitorace FF pro nově nastupující sestry na ARO. 2. Zjistit jaké výukové materiály týkající se monitorace FF na ARO by chtěly mít sestry na ARO k dispozici pro nově nastupující sestry. 3. Ověřit nově vytvořený výukový materiál týkající se monitorace FF na ARO v praxi. A k nim jsou dány čtyři výzkumné otázky: 1. Jaké výukové materiály týkající se monitorace FF na ARO mají k dispozici sestry na ARO pro nově nastupující sestry? 2. Jaké výukové materiály týkající se monitorace FF na ARO by chtěly dostat nově nastupující sestry na ARO? 3. Jaké výukové materiály týkající se monitorace FF na ARO by chtěly mít sestry na ARO k dispozici pro nově nastupující sestry? 4. Je nově vytvořený výukový materiál týkající se monitorace FF použitelný v praxi při zaučování nových sester na ARO? Třetí část práce se zabývá metodikou práce a výzkumným souborem. Výzkumné šetření bylo rozděleno na tři na sebe navazující etapy v době od prosince 2010 do června 2011. Technikou sběru dat byl hloubkový rozhovor. Výzkumný soubor byl tvořen 8 respondenty pracující na Anesteziologicko-resuscitačním oddělení v Nemocnici České Budějovice, a.s., a to v poměru čtyři respondenti s několikaletou praxí a čtyři respondenti v adaptačním procesu. Čtvrtá část práce začíná rozhovory s dotazovanými respondenty z první etapy výzkumného šetření. Ty jsou v práci zobrazeny i v kategorizačních tabulkách. V druhé etapě výzkumného šetření je vypracován materiál o monitoraci FF pro nově nastupující sestry, který je dán ke zhlédnutí v příloze 2. Třetí etapa výzkumného šetření se věnuje reakcím respondentů na nově vytvořený výukový materiál o monitoraci FF. Ty jsou zjištěny polostrukturovanými rozhovory se všemi respondenty. Z výzkumného šetření se zjistilo, že sestry na ARO nedostávají k dispozici dostatečně kvalitně zpracované výukové materiály o monitoraci FF. Zjistilo se, že každý dotazovaný respondent by při svém nástupu na ARO chtěl dostat k dispozici kvalitní materiály o monitoraci FF. Respondenti ale uvedli, že přesně neví, jak by výukový materiál o monitoraci FF měl vypadat. Všech osm respondentů se shoduje, že vytvořený výukový materiál o monitoraci FF pro nově nastupující sestry se jim líbí. Jak po stránce zpracování, tak po stránce obsahové a chtěli by ho používat v praxi. Pátá část práce je věnována diskuzi. Ta rozebírá a popisuje výzkumné šetření a jeho výsledky. Na závěr práce je uvedeno shrnutí výzkumného šetření a nově získaných informací. Jsou zde zodpovězeny všechny cíle práce a výzkumné otázky. Dále je v práci uveden souhrn odborné literatury, ze které bylo čerpáno, použité zkratky, klíčová slova a v neposlední řadě přílohy, které vznikly během vypracovávání práce.The thesis was elaborated on the topic: FF Monitoring at ARD and ICU ? preparation of materials for newly hired nurses? The first part of the thesis introduces the ARD history and concept. It describes competences of nurses, specifics of their work, physical and psychical demands for nurses working at intensive care units. The subsequent chapters analyze not only how acceptance of newly hired nurses to ARD should be conducted, but they also deal with the complete issue of FF monitoring at ARD. The second part deals with the set goals of the thesis and related research questions. There are three goals: 1: To map the available study materials related to FF monitoring for newly hired ARD nurses. 2: To find out what FF monitoring educational materials ARD nurses would like to have available for newly hired nurses. 3: To test newly elaborated educational material related to FF monitoring at ADR in practice. And there are four reseach questions to them: 1: What educational material related to FF monitoring at ADR are available for newly hired ADR nurses? 2: What educational material related to FF monitoring at ADR would newly hired ARD nurses like to get? 3: What educational material related to FF monitoring at ADR would ARD nurses like to have available for newly hired nurses? 4: Is the newly prepared educational material related to FF monitoring suitable for initial training of newly hired ARD nurses? The third part of the thesis deals with work methodology and the research sample. The research was divided into three subsequent stages from December 2010 to June 2011. In-depth interview was chosen as the data collection technique. The research sample consisted of 8 respondents working at anaesthetic-resuscitation department of the České Budějovice Hospital, namely of four respondents with several years of experience and four respondents in the adaptation process. The fourth part of the thesis starts with interviews with the questioned respondents from the first research stage. They are interpreted by means of categorization tables in the thesis. Material on FF monitoring for newly hired nurses, available in Annex 2 is elaborated in the second stage of the research. The third stage of the research is dedicated to responses of the respondents to the newly elaborated educational material on FF monitoring. They were obtained by means of semi structured interviews with the respondents. The research has shown that ARD nurses are not given any educational materials on FF monitoring of sufficient quality. We have found that each of the respondents would like to obtain good quality materials on FF monitoring at his/her start at an ARD. However the respondents said that they did not know what exactly the educational material on FF monitoring should look like. All the eight respondents agree that they like the newly elaborated material on FF monitoring for new nurses from both, the content and form point of view and they would like to use it in practice. The fifth part of the thesis is dedicated to a discussion. It analyses and describes the research and its results. The conclusion of the thesis summarizes the research and the newly obtained information. All the goals of the thesis and the research questions are answered there. The thesis also includes a list of resources, abbreviations used in the text, key words and moreover the annexes elaborated within the work on the thesis.
Klíčová slova:
adaptační proces; Anesteziologicko-resuscitační oddělení; fyziologické funkce; monitorace; sestry na ARO.; adaptation process; Anaesthesiology and resuscitation department; monitoring; physiological function; sisters at ARD. Citace: KOPECKÁ, Nina. Monitorace FF na ARO a JIP- příprava materiálů pro nově nastupující sestry. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/21314