Original title:
Marketingová strategie hotelu
Translated title:
Marketing Strategy of a Hotel
Authors:
Janderková, Šárka Jana ; Přibyl,, Martin (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce je zpracována pro čtyřhvězdičkový hotel na jižní Moravě. Zkoumá a hodnotí situaci na trhu ubytovacích služeb v daném regionu, hotelové služby a oblasti, které s jejich zajištěním souvisí. Součástí práce je marketingový výzkum spokojenosti hostů. Práce obsahuje návrhy marketingové strategie a návrhy na zlepšení nabídky služeb, které vedou ke zvýšení obsazenosti hotelu a dosažení kladného hospodářského výsledku.
This diploma thesis was created for a four-star-hotel located in South Moravia. The thesis explores and evaluates the current situation at the hospitality market and the hotel services. A part of the theis is a marketing research focused on customer satisfaction. The aim of the work is to set a marketing strategy and proposals that would lead to higher occupancy and earnings.
Keywords:
competition; hospitality; marketing mix; marketing research; marketing strategy; SWOT analysis; hotel; konkurence; marketingová strategie; marketingový mix; marketingový výzkum; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/27044