Original title:
Návrh změny marketingového mixu pro posílení konkurenční pozice hotelu
Translated title:
Suggestion for Marketing Mix Change to Increase the Competitivenes of Hotel
Authors:
Blažková, Alena ; Poláček, Jiří (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na změnu marketingového mixu hotelu tak, aby bylo dosaženo vyšší konkurenceschopnosti podniku. Srovnává teoretické poznatky se skutečností v hotelu, specifikuje možnosti jejich změn a způsoby, kterými lze dosáhnout vyšší úspěšnosti v oboru a cílovém regionu. Obsahuje návrhy na změnu vycházející z analýzy konkurence, z požadavků zákazníků na základě dotazníkového šetření a SWOT analýzy.
The diploma thesis focuses on a change of the hotel´s marketing mix to reachhigher competitiveness of the company. It compares theoretical knowledge with reality in the hotel, specifies suggestions and options, which leads to better effectivity in this branch and target region. The proposals come out of a competition analysis and customer´s demands based on questionnaires and SWOT analysis.
Keywords:
competitive advantage; marketing mix; tourist industry; cestovní ruch; konkurenceschopnost; marketingový mix
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/18306