Název:
User experience dizajn digitálneho produktu a jeho vplyv na správanie zákazníka v cestovnom ruchu
Autoři:
Sakala, Samuel Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá zkoumáním vlivu implementace principů user experience (UX) designu v digitálním produktu cestovního ruchu na rozhodovací proces návštěvníka při výběru atraktivit k návštěvě. V souvislosti s tím se práce snaží zjistit, jak lze tyto poznatky využít pro zlepšení distribuce návštěvnosti v Lednicko - valtickém areálu. Součástí práce je analýza stávajících digitálních produktů cestovního ruchu v Lednicko - valtickém areálu, včetně uživatelského testování jednoho z produktů, a analýza situace destinačního managementu v Lednicko - valtickém areálu. S využitím poznatků z analýzy a teorie práce navrhuje nové digitální řešení destinace vycházející z jednoho ze stávajících produktů. Pro ověření výsledků je vytvořen interaktivní prototyp mobilní aplikace pomocí nástroje Figma. Prototyp je následně uživatelsky testován s cílem zjistit vliv implementace vybraných principů uživatelského zážitku na rozhodování zákazníků. Testování se provádí s vybranou skupinou uživatelů na základě předem definovaných scénářů. Na základě výsledků jsou formulována doporučení pro destinační management v oblasti Lednicko - valtického areálu. Práce přispívá k pochopení role principů UX designu v cestovním ruchu a poskytuje praktická doporučení pro optimalizaci distribuce návštěvníků v této konkrétní destinaci.The bachelor thesis investigates the impact of the implementation of user experience (UX) design principles in a digital tourism product on the visitor's decision-making process when choosing which attractions to visit. In relation to this, the thesis seeks to find out how these findings can be used to improve the distribution of visitors in the Lednice – Valtice area. The thesis includes an analysis of existing digital tourism products in the Lednice – Valtice area, including user testing of one of the products and an analysis of the destination management situation in the Lednice – Valtice area. Using knowledge from the analysis and theory, the thesis proposes a new digital solution for the destination based on one of the existing products. To verify the results, an interactive prototype of a mobile application is created using Figma. The prototype is then user-tested to determine the impact of implementing selected user experience principles on customer decision making. Testing is conducted with a selected group of users, based on predefined scenarios. Based on the results, recommendations for destination management in the Lednice – Valtice area are formulated. The work contributes to the understanding of the role of UX design principles in the tourism industry and provides practical recommendations for the optimization of visitor distribution in this particular destination.
Klíčová slova:
cestovní ruch; chování zákazníka; customer behavior; destinace; destination; Lednice-Valtice area; Lednicko-valtický areál; mobile application; mobilní aplikace; produkt cestovního ruchu; tourism; tourism product; user experience