Název:
Spotřební chování v oblasti m-commerce
Autoři:
Křivák, Martin Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Křivák, M. Spotřební chování v oblasti m-commerce. Diplomová práce. Brno: Men-delova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá spotřebním chováním v oblasti m-commerce (mobilní komerce). Z primárního výzkumu pomocí dotazníkového šetření je zjiš-těno, že spotřebitelé vnímají jako největší výhody m-commerce možnost nakupo-vat kdykoliv a odkudkoliv a pohodlnost. Na druhou stranu jako největší nevýhody vnímají těžkou adaptaci starších lidí a omezený fyzický kontakt. Faktory, které nejvíce ovlivňují spotřebitelské chování jsou ceny, nabídka a dostupnost a uživatel-ská přívětivost. Také je zjištěno, že spotřebitelé nejvíce nakupují zboží nebo služby z těchto kategorií: potraviny, nápoje a krmivo pro zvířata, oblečení a doplňky a také elektronika. Pomocí shlukové analýzy jsou spotřebitelé rozděleni do čtyř segmentů a pro každý z nich jsou stanovena doporučení pro prodejce.Křivák, M. Consumer behaviour in m-commerce. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2023 The thesis deals with consumer behaviour in m-commerce (mobile com-merce). From primary research using a questionnaire survey, it is found that con-sumers perceive the biggest advantages of m-commerce as the ability to shop any-time, anywhere and convenience. On the other hand, they perceive difficult adapta-tion by older people and limited physical contact as the biggest disadvantages. The factors that most influence consumer behaviour are price, supply and availability and user-friendliness. It is also found that consumers mostly purchase goods or services from the following categories: food, beverages and pet food, clothing and accessories, and electronics. Using cluster analysis, consumers are divided into four segments and recommendations for retailers are identified for each segment.
Klíčová slova:
chytrá zařízení; chytré mobilní telefony; consumer behaviour; factor identification; identifikace faktorů; m-commerce; mobile commerce; mobilní komerce; smart devices; smartphones; spotřební chování