Název:
Marketingová komunikace barbershopů
Autoři:
Svítil, Lukáš Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací barbershopů a jejím vli-vem na spotřebitele. Cílem této práce je identifikace faktorů marketingové komu-nikace ovlivňující spotřebitele při výběru barbershopu a navrhnutí doporučení do oblasti marketingové komunikace pro subjekty působící na tomto trhu. Pro napl-nění cíle byl proveden kvalitativní výzkum (n = 36) kombinující eye-trackingový experiment společně s hloubkovými rozhovory. Dále je využito dotazníkového šet-ření (n = 235). Faktory marketingové komunikace ovlivňující spotřebitele jsou zjišťovány pomocí dotazníkového šetření a ve formě statických obrázku, které přitahují lidskou pozornost. Je zkoumán vliv: uspořádanosti produktů, obličeje, tetování, celebrity či přítomnosti loga na délku lidské pozornosti. Na základě zjiš-tění jsou v závěru práce navrhnuta doporučení pro subjekty v tomto odvětví v podobě komunikačního mixu.The thesis deals with marketing communication of barbershops and its influence on consumers. The aim of this thesis is to identify the factors of marketing communication influencing consumers in the choice of barbershop and to propose recommendations in the field of marketing communication for entities operating in this market. To meet the objective, qualitative research (n = 36) combining an eye-tracking experiment together with in-depth interviews was conducted. In ad-dition, a questionnaire survey is used (n = 235). Marketing communication factors affecting consumers and consumers are collected by means of a questionnaire survey and in the form of static images that attract human attention. The influence of: product layout, face, tattoo, celebrity or logo presence on human attention span is investigated. Based on the findings, the paper concludes by proposing recom-mendations for actors in the industry in the form of a communication mix.
Klíčová slova:
barbershop; dotazníkové šetření; eye-tracking; hloubkové rozhovory; in-depth interview; marketing communication; marketingová komunikace; questionnaire survey