Název:
Komercializace památek židovské historie cestovním ruchem ve Středočeském kraji
Překlad názvu:
Commercialization of Jewish heritage by tourism in Central-Bohemia Region
Autoři:
PLEŠINGEROVÁ, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je především posouzení struktury židovského dědictví využívaného v produktech cestovního ruchu ve Středočeském kraji a dále vytvoření územně lokalizované databáze památek židovské historie v dané oblasti. Bakalářská práce věnuje velkou pozornost návštěvníkům, zkoumání jejich pocitů a motivací k návštěvě atraktivit cestovního ruchu. Návštěvník je zde chápán jako důležitý prvek cestovního ruchu, protože zvažuje jakou destinaci nebo atraktivitu navštíví na základě získaných informací, případně doporučení a tím ovlivňuje její návštěvnost. Přečtení této práce by se mohlo stát motivací pro vlastníky židovských památek, kteří by mohli pomoci rozšířit nabídku turistických produktů komercializujících památky židovské historie ve Středočeském kraji. Tato práce může být také výzvou pro čtenáře zamyslet se nad problematikou židovských památek a naučit se je chápat jako součást našeho kulturního dědictví, které si zaslouží péči a pozornost. Jewish culture is an important part of a rich cultural heritage of our country. The remains of synagogues, cemeteries and ghettos bear valuable testimony of the Jewish community in the Czech republic. Throughout Central Bohemia Region there are many impressive Jewish landmarks. Main aim of the thesis is to consider a structure of Jewish heritage as a trourism product in the area of the Central Bohemia Region. The thesis is divided into several chapters which include both theorecical and practical part. There can also be found a visitor oriented research as well as some ideas concerning suggestions how to further advancement of tourism in the area. Jewish historical attractions are located in towns and villages too. The described area has high potential of Jewish monuments but only some of them are represented as a tourism product. Within these tourism products people can see well preserved synagogues with thematic expositions, cemeteries and ghettos. The results of the work could be used in markenting mix especially in matter of sufficient advertising.
Klíčová slova:
cestovní ruch; Středočeský kraj; židovská památka; Central Bohemia Region; Jewish heritage; tourism Citace: PLEŠINGEROVÁ, Jana. Komercializace památek židovské historie cestovním ruchem ve Středočeském kraji. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/18824