Original title: Možnosti využití umělé inteligence jako podpory práce učitele informatiky na střední škole
Translated title: The potential of Artificial Untelligence to support the work of Secondary Informatics Teachers
Authors: Procházka, Jiří ; Černochová, Miroslava (advisor) ; Neumajer, Ondřej (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2024
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: AI in education; AI integration; AI tools for teachers; artificial intelligence in education; case study; ChatGPT; competency framework; generative AI; high school; language models; preparation and feedback; teaching computer science and technologies; AI nástroje pro učitele; AI ve vzdělávání; ChatGPT; generativní AI; integrace AI; kompetenční rámec; případová studie; příprava a zpětná vazba; střední škola; umělá inteligence ve vzdělávání; velké jazykové modely; výuka informatiky a technologií

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/187784

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-541073


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2024-02-18, last modified 2024-04-15


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share