Název:
Sesterská edukace u dítěte s alergickým onemocněním
Překlad názvu:
Education by a nurse in the care about children with allergic diseases
Autoři:
VRŠANOVÁ, Markéta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá sesterskou edukací u dítěte s alergickým onemocněním. Cílem této práce bylo zjistit, jak dětský pacient chápe svoje onemocnění a jak je edukován sestrou o svém léčebném režimu. Zároveň bylo také zjišťováno, jak jsou rodiče informováni sestrou o možnostech léčby alergie. V souladu s cíly práce byly stanoveny tři hypotézy. Hypotéza 1: ,,Děti s alergickým onemocněním v kategorii staršího školního věku rozumí svému onemocnění na základě edukace sestrou.`` Hypotéza 2: ,,Děti s alergickým onemocněním v kategorii staršího školního věku rozumí svému léčebnému režimu na základě edukace sestrou.`` Hypotéza 3: ,,Rodiče jsou informováni sestrou o možnostech léčby alergie.`` Po vyhodnocení všech získaných dat se všechny hypotézy potvrdily. Z výsledků šetření vyplynulo, že edukace sestrou má velký vliv na rodiče a jejich děti, kteří trpí alergií. Sestra jim pomáhá poznat a pochopit toto onemocnění, učí je najít nový životní styl. Z výzkumného šetření bylo zjištěno, že alergické děti a jejich rodiče jsou dostatečně sestrou edukovány. Jako nejvhodnější forma edukace pro obě dvě skupiny, byl osobní pohovor se sestrou v ordinaci. Allergy may be called a disease of the century and we rank it among civilization diseases. In the mid 20th century allergy was confirmed to one of a hundred inhabitants, and every fifth inhabitant of the Republic is allergic nowadays. Unfortunately more and more children suffer from this disease. To be able to understand the disease better and to cope with that a human needs as much information as possible. Education by nurses plays a key role in this sphere. Educational activities of nurses form an inseparable part of successful allergy treatment. The Thesis examines whether education and approach of a nurse to parents and children influences their view of and approach to the disease. The first aim of the thesis was to find how parents are informed about their child{\crq}s disease {--} allergy {--} by a nurse and what particular effect the disease has on their family. The second aim of the thesis was to find out how a child patient understands his/her problem and how he/she is educated in the treatment regime by a nurse. The theoretical part deals with the history of allergy and the immune system, types of allergies, prevention, their treatment, education by a nurse and communication. The practical part analyses information from a research. Quantitative research in the form of two questionnaires was chosen for the investigation. The first one was designed for parents accompanying their children to allergy clinics and the other one for children being treated for some kind of allergy. The research was performed at allergy clinics in Písek and Strakonice between the end of November 2009 and the end of March 2010, and 70 respondents participated in both the questionnaires. The aims of the Thesis were met, the hypotheses confirmed. The results confirmed the hypotheses that parents and children understand their diseases, they know the prevention and treatment of the disease thanks to education by a nurse.
Klíčová slova:
Alergie; Dítě; Edukace; Imunitní systém; Sestra; allergy; child; Education; immune system; nursing Citace: VRŠANOVÁ, Markéta. Sesterská edukace u dítěte s alergickým onemocněním. Písek, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/16834