Název:
Anglický jazyk jako aktivizační prvek ve výuce hudební výchovy na 2. stupni základní školy
Překlad názvu:
The English Language as an Activating Element in the Teaching of Music Education at Secondary Schools
Autoři:
Jelínková, Martina ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kozánková, Olga (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na využití anglického jazyka jako aktivizačního prvku ve výuce hudební výchovy na druhém stupni základní školy. Práce analyzuje vztah hudby a jazyka, dále z teoretického hlediska vysvětluje pojmy vyučovací a aktivizační metoda a blíže je charakterizuje. Práce se rovněž zabývá Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání a zkoumá možnosti mezipředmětového propojení hudební výchovy a anglického jazyka. Na základě teoretických poznatků jsou v práci navrženy konkrétní možnosti aplikace anglického jazyka do výuky hudební výchovy. Tyto vyučovací celky byly následně ověřeny v praxi a jsou doplněné o reflexi a hodnocení žáků. KLÍČOVÁ SLOVA Hudební výchova, anglický jazyk, aktivizační metody, 2. stupeň základní školyThe bachelor thesis is concerned with the utilisation of the English language as an activating element in the teaching of music education at secondary schools. It analyses the relationship between music and language and provides a theoretical explanation and characterisation of teaching and activating methods. The thesis also examines the Framework Educational Programme for Basic Education and explores possibilities for interdisciplinary connections between music education and the English language. Based on theoretical knowledge, the thesis proposes specific possibilities of application of the English language into music education. These teaching units were subsequently verified in practice and are supplemented by reflection and pupil evaluation. KEYWORDS Music Education, English Language, Activating Methods, Secondary School
Klíčová slova:
2. stupeň základní školy; aktivizační metody; anglický jazyk; Hudební výchova; Activating Methods; English Language; Music Education; Secondary School